Thursday, February 11, 2010

nightingale





bild från martha stewart.com
På söndag är det alla hjärtans dag, och tar väl mest till mig genom att sprida lite värme och kärlek. Är väl extra känslig och blödig sedan jag fick barn (verkar det som), men tänker just nu på djuren vi har utanför dörren. Har sett en grå liten kisse som strosat runt här, har väl tänkt att hon bor i närheten. Men nu såg jag henne i vår gång upp till huset (spanades på ett rådjur), igår kl. 22.30. Om det är vinter, mörkt och vrålkallt (det va -20c inatt) tar man väl in sin kisse??!! så nu börjar jag undra om hon verkligen har ett hem, eller sprungit bort.. Gav henne mat nu på dagen och la fram ett renskin. Åt upp allt och sen såg jag genom fönstret att hon gosade in sig i fällen. Då tog jag in henne och ringde katthemmet. Har betalt 12oo sek för att de skulle komma och hämta lillkissen. Hon var sååå kelig och åt genast en påse mat till. Tyvärr kan jag inte behålla henne tills vi hittar ägare alt ett nytt hem pga mina egna lurvkissar. Håller nu på att kolla runt med grannarna om någon vet vem som är ägaren. Vill ju inte "ta ifrån" någons kisse, men klarar inte att hon ska vara ute en natt till i -20c.. Sen igår när närmsta grannen kom hem låg ett dött rådjur i deras gång. Viltvårdarna trodde inte att hon svultit ihjäl då det oftast är bockarna som gör det. Förmodligen har hon halkat och brutit nacken, alt blivit påkörd och inte orkat släpa sig längre..Så passa på att mata djuren nu när vi har det så kallt. Fåglar som rådjur, haren äter t o m fågelfrön här. Ska fråga på ica imorgon om jag kan få lite avdankade äpplen och morötter till dem. Det blev ett låångt inlägg. Men fyllt av omtanke och kärlek ialla fall. xx

No comments:

Post a Comment